O hydraulice siłowej

Dodane: 13-09-2016 07:05
O hydraulice siłowej regeneracja siłowników hydraulicznych wrocław

mechanizm wysięgnika

W koparce jednonaczyniowej wyróżnia się podstawowe zespoły:

podwozie ? A, stanowiące zespół nośny całej konstrukcji, wyposażone w mechanizmy jazdy, najczęściej gąsienicowe
nadwozie ? B, zwykle pełnoobrotowe, na którym montowany jest silnik, zespoły napędowe, sterujące i kabina operatora
osprzęt roboczy, montowany na nadwoziu, wyposażony w układy napędowe, w którym wyróżnia się:
mechanizm wysięgnika ? C, składający się z wysięgnika i siłownika (1) napędu wysięgnika
mechanizm ramienia ? D, składający się z ramienia i siłownika (2) napędu ramienia
mechanizm łyżki ? E, składający się z łyżki i siłownika (3) napędu łyżki

Koparki jednonaczyniowe polskiej produkcji

koparki linowe
KM-251
KS-251 ? koparka samochodowa
KM-602A
KU-1206
koparki hydrauliczne
KSH-45 ? koparka ciągnikowa
K-406A
K-407A
K-408
K-606
M250H
M500H
Brawal1611
Brawal1615


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Koparka


Kruszarki, równiarki, ładowarki ? czyli maszyny budowlane

Maszyny budowlane to niezwykle rozbudowany szereg różnego rodzaju sprzętów, które znacznie ułatwiają i przyśpieszają wykonywanie wielu prac budowlanych. Zazwyczaj kojarzymy je z takim sprzętem jak koparka, czy dźwig, ale w praktyce jest ich znacznie więcej. Są to również różnego rodzaju kruszarki, równiarki, ładowarki, czy układarki. Każde takie urządzenie spełnia inne funkcje i pozwala na wykonywanie konkretnych rodzajów prac, bez potrzeby angażowania dużej ilości osób. Wystarczy operator danej maszyny, który powinien umieć się z nią umiejętnie obchodzić, kierować, a także potrafić ją naprawić.


Hamulce na powietrze?

W samochodach osobowych hamulce działają na takiej zasadzie, że jeśli kierowca nie trzyma nogi na pedale hamulca to samochód może się swobodnie toczyć. Dopiero naciśnięcie hamulca powoduje dociśnięcie szczęk hamulcowych do bębna lub klocków hamulcowych do tarcz. Do przeniesienia siły z nacisku na pedał na sam mechanizm hamulca stosowany jest płyn. Czyli są to hydrauliczne układy hamulcowe.

W ciężkich samochodach ciężarowych np. TIRach hamulce działają w sposób odwrotny. Jeśli w układzie nie ma ciśnienia to szczęki lub klocki hamulcowe są dociśnięte do powierzchni hamowania. Dopiero jeśli sprężarka powietrza zbuduje odpowiednio duże ciśnienie to równoważy ono docisk i szczęki hamulcowe się podnoszą umożliwiając jazdę. W momencie kiedy kierowca wciśnie pedał hamulca to otwierany jest zawór przez który jest upuszczane ciśnienie i szczęki hamulcowe ponownie są dociskane do powierzchni hamowania. Taki system ma dużą zaletę - w przeciwieństwie do hydraulicznego w momencie uszkodzenia przewodów czy rozszczelnienia układu pojazd jest zatrzymywany.